Ułatwienia dostępu

Programy i projekty edukacyjne

  • Home
  • Programy i projekty edukacyjne
CELE PROJEKTU
  • Polisensoryczne poznanie wybranych warzyw i owoców
  • Kształtowanie nawyków prozdrowotnych dzieci w zakresie jedzenia warzyw i owoców oraz picia odpowiedniej ilości wody
  • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności dzieci za własne zdrowie
  • Wspieranie całościowego rozwoju dziecka: poznawczego, fizycznego i społeczno-emocjonalnego
  • Nawiązanie efektywnej współpracy z rodzicami przedszkolaków
  • Wykorzystanie nowych technologii w pracy z dziećmi
Ręka
Innowacja „Odkryj tajemnice swoich rąk”

Jest odpowiedzią na pojawiające się problemy dzieci w zakresie sprawności motorycznych, zarówno w obrębie motoryki małej, jak i dużej. Stanowi także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Innowacja ma na celu usprawnianie motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów rąk i zręczności, a także motoryki dużej w zakresie sprawności, koordynacji, równowagi.

KICIA
z Kicią Kocią

Projekt ma za zadanie ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla nich przyjemny, zachęcać do samodzielnego sięgania po literaturę dziecięcą, popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych.

sztuka
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Sztuka emocji”

Ma na celu skierowanie uwagi i działań nauczycieli oraz dzieci w obszar emocji, wykorzystując do tego sztukę pod jej wszelakimi postaciami.

Cel główny: Oswojenie dzieci ze światem.
Cele szczegółowe:
  • wzmacnianie poczucia wartości,
  • indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie,
  • przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne,
  • tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki,
  • tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy, wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym,
  • kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu różnych form sztuki, doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi i zdolności interpretacji,
  •  odkrywanie talentów,
  •  budowanie więzi w grupie/klasie.